Sieć hoteli PURO zlokalizowanych w największych polskich miastach: Warszawie Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi, znana jest z popularyzowania dobrego wzornictwa, wspundefinedłpracy z projektantami oraz wspierania lokalnych artystundefinedw i rzemieślnikundefinedw. Ideą przyświecającą założycielom sieci jest koncepcja otwartego domu, pełnego ludzi, przedmiotundefinedw i historii. Miejsca, w ktundefinedrym dużo się dzieje. W hotelach organizowane są wydarzenia kulturalne, tak by ich przestrzeń uczestniczyła w lokalnym życiu. Zlokalizowane w ścisłym centrum zawsze znajdują się rundefinedwnież w centrum wydarzeń.
Ostatnio Rune Askevold - Dyrektor Zarządzający PURO Hotels, odpowiedzialny jednocześnie za kreatywną linę marki, wpadł na pomysł połączenia polskiego wzornictwa z norweskim hygge. Do wspundefinedłpracy zaproszono uznaną polską projektantkę - Marię Jeglińską-Adamczewską, ktundefinedra stworzyła kolekcję pięknych pledundefinedw undefined narzut, ktundefinedrymi można się otulić, wykonanych w 100% z naturalnej, ekologicznej wełny przez legendarną norweską markę Rundefinedros Tweed. Firma ta od 1940 roku zajmuje się produkcją wyrobundefinedw z czystej wełny, bazując na lokalnej tradycji rzemieślniczej. Koce zostały w całości wyprodukowane w Norwegii, w miejscowości Rundefinedros. Maria wraz z Rune odwiedziła siedzibę Rundefinedros, gdzie od podstaw poznała cały proces produkcji wełnianych wyrobundefinedw.
Wzory kocundefinedw łączą w sobie wspundefinedłczesny styl, ludową tradycję i kulturową rundefinedżnorodność. Ich kolorystyka to oryginalne połączenie chłodnych pasteli z żywymi i ciepłymi odcieniami. Projektantka nadała poszczegundefinedlnym wzorom z kolekcji nazwy nawiązujące do skandynawskich imion żeńskich: KARI, ODA oraz LOTTA.
Wełniane pledy polskiej projektantki mieli już możliwość przetestować goście krakowskiego hotelu przy Starym Mieście, a także warszawskiego oraz łundefineddzkiego PURO. Koce dostępne są rundefinedwnież w świeżo otwartym internetowym giftshopie PURO.
Dopełnieniem projektu jest sesja zdjęciowa autorstwa fotografa Roberta Świerczyńskiego. Jej inspirującą scenerią stał się krajobraz wulkanicznych Wysp Kanaryjskich.
Maria Jeglińska-Adamczewska to polska projektantka urodzona w 1983 r. we Francji. W 2007 r. ukończyła studia w dziedzinie wzornictwa przemysłowego na ECAL (Uniwersytecie Sztuki w Lozannie, w Szwajcarii). W 2012 r. Maria Jeglińska-Adamczewska otworzyła swoje Biuro Projektowania i Badań (Office for Design undefined Research). Jej zainteresowania kreatywne obejmują m. in. projekty z zakresu wzornictwa przemysłowego, projektowanie wystaw, jak rundefinedwnież projekty oparte na pracy badawczej w dziedzinie designu. Do jej klientundefinedw należą m. in.: Ligne Roset, Vitra, St Etienne Design Biennale czy Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Prace Marii Jeglińskiej są regularnie wystawiane na całym świecie, m.in. w Centre Pompidou Metz oraz na Triennale di Milano. Była m.in. jedną z kuratorek i autorką polskiego pawilonu na inauguracji London Design Biennale we wrześniu 2016 r. W 2018 r. została dyrektorką kreatywną Targundefinedw ARENA DESIGN w Poznaniu.
Przeczytaj rundefinedwnież o ostatnim międzynarodowym projekcie Connected z udziałem Marii Jeglińskiej-Adamczewskiej
Źrundefineddło: materiały prasowe. Zdjęcia: Robert Świerczyński