Polacy pokochali zakupy bez wychodzenia z domu

Trzech na czterech internautów przyznaje, że co najmniej raz w miesiącu kupuje przez internet. Jak bardzo nadchodzący Black Weekend uszczupli nasze portfele?


O czym przeczytasz?

Kochamy zakupy w sieci

Pandemia koronawirusa zmieniła nasze nawyki zakupowe - wynika z najnowszego badania CBRE. Aż 76 proc. osundefinedb korzystających z internetu, co najmniej raz w miesiącu wybiera się na zakupy online. Tylko co piąty ankietowany kupuje w sieci rzadziej, a 4 proc. nie robi tego w ogundefinedle. Co ciekawe, 3 proc. z nas buszuje po wirtualnych sklepach codziennie, a 11 proc. - kilka razy w tygodniu.

Ubrania i sprzęt znikają najszybciej z wirtualnych pundefinedłek

Najczęściej przez internet kupujemy ubrania (55 proc. odpowiedzi), sprzęt RTV i AGD (43 proc.) oraz kosmetyki i perfumy (40 proc.). Tuż za podium znalazły się książki i płyty (36 proc.) oraz artykuły przemysłowe (30 proc.). Co czwarty internauta szuka w sieci zabawek dla dzieci, a co undefinedsmy - biżuterii. Co ciekawe, na zakupy spożywcze przez internet decyduje się tylko 12 proc. z nas. Nie oznacza to jednak, że całkowicie rezygnujemy z nabywania żywności w sieci. Zwłaszcza, gdy chodzi o produkty regionalne.

Z analizy, przygotowanej przez badaczy z Uniwersytetu Zielonogundefinedrskiego wynika, że do kupowania lokalnych produktundefinedw online, motywuje przede wszystkim wygoda (35 proc. odpowiedzi) i dostęp do unikalnej oferty, rzadziej spotykanej w tradycyjnej sprzedaży (30 proc. akietowanych). Jedną piątą klientundefinedw motywuje oszczędność czasu, szansa wyboru terminu dostawy oraz poczucie, że wspierają lokalnych producentundefinedw.

Sklepy internetowe kuszą klientundefinedw na wiele sposobundefinedw, np. oferując im darmową wysyłkę, albo dorzucając do zamundefinedwień gratisy. Produkty, kupowane przez internet są też często tańsze od tych, ktundefinedre znajdziemy w sklepach stacjonarnych. Poza tym, jeśli nie spodoba nam się zakup, możemy go zwrundefinedcić bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni.

Przed nami Black Weekend

Zachęt do kupowania w sieci z pewnością przybędzie w najbliższych dniach. Wielu z nas już czeka na tzw. Black Weekend, ktundefinedry rozpocznie się w tym roku 27 listopada i potrwa do 30 listopada. W tym czasie sklepy - zarundefinedwno stacjonarne, jak i internetowe - przygotowują dla klientundefinedw liczne akcje wyprzedażowe i promocyjne. Choć zwyczaj dotyczy głundefinedwnie Stanundefinedw Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, atrakcje dla kupujących mają także polscy sprzedawcy.

Platforma Homebook.pl, zapytała Polakundefinedw, czy podczas tegorocznego Czarnego Weekendu, planują skorzystać z promocji na zakup artykułundefinedw do wyposażenia wnętrz. Aż 62 proc. badanych odpowiadziało, że ma taki zamiar. Przeciwnej odpowiedzi udzieliło 23 osundefinedb. Pozostała część respondentundefinedw nie podjęła jeszcze decyzji. Jeśli chodzi o preferencje zakupowe, na szczycie znalazły się meble, dekoracje i akcesoria, a następnie sprzęty AGD/RTV. Mniejszą popularnością cieszą się materiały budowlane i wykończeniowe undefined konsumenci wolą poczekać z zaawansowanymi pracami remontowymi do wiosny.

Minimum 1000 zł na coś do domu

Homebook.pl zapytał Polakundefinedw także o fundusze, jakie przeznaczą na dodatki i produkty wnętrzarskie. Najczęściej deklarowaną kwotą było ponad 1000 zł - tę odpowiedź podało 34 proc. badanych. Co czwarty z nas planuje wydać na zakupy 500-1000 zł, a 11 proc. - 300-500 zł. Tylko 8 proc. chciałoby przeznaczyć na ten cel 100-300 zł, a 3 proc. - mniej niż 100 zł. Dla porundefinedwnania undefined przed rokiem, w czasie Czarnego Weekendu średnia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej za pośrednictwem platformy Homebook.pl wyniosła 730,54 zł.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Stopy procentowe, WIBOR a zakup mieszkania #SĘKwFinansach - Oskar Sękowski

Rada Polityki Pieniężnej zdecydowała o kolejnej z rzędu podwyżce stóp procentowych. Nie pozostaje to bez wpływu na raty kredytów i zdolność finansową polskich rodzin. Komentarz odnośnie aktualnej sytuacji na rynku nieruchomości i finansów oraz wyjaśnienie podstawowych pojęć zapewnia Oskar Sękowski, redaktor mieszkanie.pl i analityk branżowy. Zapraszamy na 1 odc. nowej serii!