Od deweloperów wymagamy coraz więcej

Firmy dwoją się i troją, by przyciągnąć kupujących. Muszą, bo konkurencja nie śpi.


O czym przeczytasz?

Deweloperzy odpowiadają na wymagania kupujących

Zakup mieszkania to nie tylko transakcja. To także cały wachlarz usług dodatkowych, oferowanych przez deweloperów potencjalnym nabywcom. A ci mają coraz większe oczekiwania  – na co zatem mogą liczyć?

Przychodzimy „na gotowe”

Usługi deweloperskie już dawno wyszły poza standardową budowę i sprzedaż mieszkań. Dziś liczy się nie tylko to, by szybko sprzedać nieruchomość, ale także zaoferować potencjalnemu nabywcy coś specjalnego – przekonują eksperci serwisu RynekPierwotny.pl.

Jak wynika z ich najnowszej analizy, deweloperzy zabiegają o uznanie klientów na wiele sposobów.

-  Dla każdej inwestycji mamy przygotowane specjalne pakiety wykończeniowe, z których najbardziej popularna jest „Opcja na start“, w wersji rozszerzonej. Pakiet zawiera projekt całego mieszkania, wykończenie z instalacją nie tylko wszystkich stałych elementów zabudowy, ale także meble ruchome i urządzenia RTV i AGD. Korzystają z niego przede wszystkim inwestujący w wynajem, ale ma on swoich zwolenników również wśród rodziców kupujących pierwsze mieszkanie dla swoich dzieci – opowiada Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development.

Propozycje dla zainteresowanych wykończeniem pod klucz ma także spółka Dom Development.

- W czasach reżimu epidemiologicznego to szczególnie komfortowe rozwiązanie. Klienci przy wsparciu architekta wybierają materiały, my zajmujemy się nadzorowaniem prac. Zbliżamy się więc do standardów zachodnich, gdzie wiele osób decyduje się na gotowe mieszkania – mówi Grzegorz Smoliński, dyrektor sprzedaży w Dom Development.

Możliwość współpracy z firmą od wykończenia wnętrz oferuje również deweloper Sky Investments.

- Nasi klienci mogą liczyć również na dodatkowe rabaty m. in. w sieci sklepów Leroy Merlin oraz grupie Mo – informuje Małgorzata Walczak-Łondka, specjalista ds. sprzedaży firmy Sky Investments.

Projektowanie z udziałem nabywcy

Deweloperzy coraz częściej dają też klientom możliwość wprowadzenia zmian aranżacyjnych w kupowanych mieszkaniach.

- Większość modyfikacji zgłoszonych na etapie budowy inwestycji klient może wprowadzić bezkosztowo. W wybranych projektach dajemy też nabywcom możliwość łączenia mieszkań - mówi Nikodem Iskra, prezes spółki Murapol.

Dodaje, że z każdym miesiącem rośnie również zainteresowania innowacjami technologicznymi, służącymi ekologicznej i ekonomicznej eksploatacji lokali.

 - Nasi klienci w coraz większym zakresie korzystają z możliwości zamontowania w mieszkaniach rozwiązań smart home. Nasz system Murapol Appartme pozwala na sterowanie mediami zarówno za pomocą aplikacji mobilnej, jak i manualnego przycisku - tzw. funkcji hotelowej – tłumaczy Nikodem Iskra.

Bezkontaktowe zakupy zyskały zwolenników

Aby umożliwić klientom zakup mieszkań w warunkach epidemii, a zwłaszcza w okresie wiosennego lockdownu, deweloperzy przenieśli sprzedaż do sieci. Wszystko wskazuje na to, że w wielu przypadkach wdrożone rozwiązania będą stosowane, także wtedy, gdy epidemia ustanie.

- Klienci mogą skorzystać z elektronicznego podpisywania dokumentów, poznawać naszą ofertę poprzez wirtualne spacery po mieszkaniach i  filmy prezentujące postęp prac budowlanych. Dodatkowym udogodnieniem są bezkontaktowe odbiory. Dostaliśmy wiele sygnałów, że to duże ułatwienie, dlatego wciąż są one dostępne i cieszą się dużą popularnością – mówi Karolina Guzik, menadżer sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

SmartHome oczami dzieci - wymarzony pokój

O jakim pokoju marzą dzieci? Przyjrzymy się bliżej inteligentnemu oświetleniu i sprawdzimy jak dzieci same zmieniają pokój w krainę marzeń. SmartHome w Komputroniku. http://Komputronik-SmartHome