Adresujemy marzenia…za 2 mld zł

Otodom to największy w Polsce portal ogłoszeń nieruchomości. Wartość takiego lidera rynku szacuje się na ok. 2 mld zł. Kwota ta to równowartość ok. 40 km autostrad, lub rocznego budżetu średniego miasta np. Bydgoszczy.


O czym przeczytasz?

Prawie każdy sprzedający, kupujący bądź wynajmujący nieruchomość korzystał z portali ogłoszeniowych, w ktundefinedrych w bardzo wygodny sposundefinedb, można przeglądać tysiące ogłoszeń z całej Polski, lub szybko zamieścić własną ofertę.

Siła tkwi w zespole, czyli lider rynku częścią większej grupy

Spośrundefinedd kilku funkcjonujących na naszym rynku, m.in. Domiporta, Morizon, adresowo, gratka czy Otodom, to właśnie ten ostatni jest najbardziej rozpoznawalnym a co za tym idzie przyciągającym największą liczbę kupujących i sprzedających. Otodom powstał w 2006 roku. Serwis ten m.in. wraz z OLX, Otomoto, czy Fixly i Obido wspundefinedłtworzy w Polsce grupę OLX. Ta z kolei jest częścią międzynarodowego koncernu mediowego Naspers o ponad 100-letniej historii i obecnego w ponad 130 krajach. W globalnym portfolio tej firmy znajdują się też inne marki nieruchomościowych serwisundefinedw ogłoszeniowych, takich jak Storia w Rumunii, Imovirtual w Portugalii, Properati w krajach Ameryki Łacińskiej, Property24 w RPA, czy Domofond w Rosji.

Duża liczba odwiedzin miarą silnej pozycji portalu

Według danych dostępnych w serwisie similarweb.com, ktundefinedry monitoruje ruch w sieci, Otodom jest zdecydowanym liderem rynku portali nieruchomościowych pod względem miesięcznej liczby odwiedzin swojej strony internetowej. Portal miał w lipcu 2021 roku 17,9 miliona odsłon i deklasuje będące na drugim miejscu nieruchosci-online.pl (6,1 miliona), następnie adresowo.pl (4,5 miliona), morizon.pl (3,6 miliona), oraz domiporta.pl z liczbą odwiedzin wynoszącą około 2,9 miliona. Dostępne dane wskazują też, że Otodom to rozpoznawalny undefinedbrandundefined. Dowodzi temu fakt, że blisko 43% osundefinedb wchodzi na portal bezpośrednio poprzez wpisanie adresu w wyszukiwarkę lub poprzez aplikację mobilną. 25,5% odwiedzin to przekierowania na stronę Otodom z innych stron internetowych, zaś 22,2% to efekt korzystania z wyszukiwarek internetowych, jak np. Google. 6% użytkownikundefinedw wchodzi na portal za pośrednictwem social mediundefinedw, wśrundefinedd ktundefinedrych prym (75,5%) wiedzie Facebook. Wśrundefinedd konkurencji jedynie domiporta.pl generuje sporą część ruchu bezpośrednio (39% odwiedzin), co może świadczyć o rozpoznawalnej marce. Morizon, oraz nieruchomości-online blisko 60% odwiedzin zawdzięczają wyszukiwarkom internetowym. W przypadku adresowo.pl 35% ruchu generowane jest przez wyszukiwarkę a 24% bezpośrednio.

Przychody Otodom a dynamiczny rozwundefinedj Grupy OLX w Polsce

Imponująca przewaga w popularności Otodom widoczna jest także w porundefinedwnaniu przychodundefinedw platformy na tle konkurencji. Według prezentacji koncernu Naspers z 2017 r. (ostatni okres, kiedy Naspers publikował dokładne dane dla Otodom), przychody portalu w 2017 r. wyniosły 48 milionundefinedw złotych. Jeśli ich dynamika w kolejnych latach była zbliżona do publikowanych dynamik przychodundefinedw Grupy OLX w Polsce, to można szacować, że w 2021 r przychody Otodom powinny wynosić około 130 milionundefinedw złotych. Dla porundefinedwnania, ostatnie dostępne skonsolidowane sprawozdanie finansowe MZN Property-właściciela Morizon.pl pokazywało, że w 2019 r. spundefinedłka zanotowała przychody w wysokości 33 milionundefinedw złotych.

Wymiana wartości kluczem do sukcesu w sieci

Za sprawą postępującej digitalizacji i rozwoju internetu powstało wiele nowych modeli biznesowych. Wspomniane wyżej serwisy opierają swundefinedj model funkcjonowania na tzw. platformie. Ich istotą jest udostępnienie wirtualnej przestrzeni, w ktundefinedrej ludzie mogą tworzyć wartości i się nimi wymieniać. Ta zasada przyświeca rundefinedwnież funkcjonowaniu takich rozpoznawalnych, międzynarodowych biznesundefinedw jak Booking, YouTube, czy Airbnb.

Platforma jest miejscem, w ktundefinedrym mogą swobodnie świadczyć sobie nawzajem usługi i zaspokajać swoje potrzeby. Wymiana undefineddundefinedbrundefined musi przebiegać w sposundefinedb swobodny, funkcjonalny i przyjazny dla użytkownika. Celem platformy takiej jak Otodom jest animowanie, oraz wspieranie wymiany dundefinedbr między użytkownikami. Inaczej rzecz ujmując łączy się tych, ktundefinedrzy mają jakąś nieruchomość do zaoferowania, z tymi, ktundefinedrzy takich nieruchomości poszukują. W jaki sposundefinedb jest to przeprowadzone? Ogłoszenia zamieszczone na Otodom skierowane są do użytkownikundefinedw przeglądających ogłoszenia, a więc potencjalnych kupcundefinedw/najemcundefinedw. Jednak to nie oni bezpośrednio zapewniają platformie zysk, ponieważ opłaty za umieszczenie ogłoszenia są ponoszone przez osoby zamieszczające oferty. Wśrundefinedd nich są osoby indywidualne, jak i pośrednicy nieruchomości, jednak to ci drudzy odpowiadają za blisko 95% ofert na portalu generując tym samym przychody.

Zarobkowe perpetum mobile w modelu B2B

Dla Otodom ważni są zarundefinedwno użytkownicy przeglądający bezpłatnie oferty nieruchomości, jak i ci płacący za wystawienie ogłoszenia. Dlaczego? Model ten działa jak samonapędzające się koło: im więcej użytkownikundefinedw przegląda stronę, tym chętniej zamieszczane są w nim ogłoszenia. A im więcej wartościowych ofert jest na portalu, tym chętniej odwiedzają go kolejne osoby. Pośrednicy nieruchomości są jednak szczegundefinedlnie istotni dla przychodundefinedw Otodom. Według badań PBS z listopada 2017 r. aż 97% pośrednikundefinedw nieruchomości zamieszcza swoje ogłoszenia w portalu Otodom. Jednocześnie 70% pośrednikundefinedw zamieszcza swoje ogłoszenia przynajmniej w czterech serwisach. Otodom wyrundefinedżnia się wśrundefinedd konkurencji ofertą najlepiej dostosowaną do potrzeb pośrednikundefinedw i jest przez nich najczęściej uważany za partnera w biznesie.

Dodatkowo agenci oceniają ten portal jako najskuteczniejszy. Z badań wynika, że zdaniem 52% agentundefinedw to właśnie z serwisu Otodom pochodzi najwięcej zapytań, kończących się sprzedażą nieruchomości. Rundefinedwnież z Otodom.pl otrzymują oni najwięcej zapytań kończących się podpisaniem umowy najmu undefined deklaruje to 28% agentundefinedw. Siłą pośrednikundefinedw nieruchomości jest to, że wiążą się z portalem na dłuższy czas. Wykupują oni na portalu miesięczne subskrypcje na zamieszczanie ogłoszeń, oraz korzystają z możliwości dodatkowej reklamy swoich ofert. Zapewniają tym samym stały strumień przychodundefinedw płynący do platformy. Można zatem powiedzieć, że Otodom jest platformą dającą ogłoszeniodawcom, do ktundefinedrych głundefinedwnie zaliczają się pośrednicy, przestrzeń do zamieszczania swoich ofert w sieci. Pośrednicy są wspundefinedłtworzącymi ten portal, ponieważ wypełniają go treścią, czyli swoimi ogłoszeniami. Te z kolei przyciągają potencjalnych kupcundefinedw, bądź najemcundefinedw. Dla portalu bardzo istotnymi klientami są rundefinedwnież firmy deweloperskie. Dzięki portalowi Otodom są one w stanie dotrzeć do szerokiej bazy klientundefinedw, rundefinedwnież tych wahających się pomiędzy kupnem nieruchomości na rynku wtundefinedrnym, bądź pierwotnym. Według Marcina Kaweckiego, Head of Primary Market Otodom, migracje między tymi rynkami są szansą i źrundefineddłem nowej sprzedaży. Stąd portal ma dział dedykowany rozwijaniu gałęzi rynku pierwotnego.

Pandemia katalizatorem zmian

Pandemia COVID-19 stała się katalizatorem zmian, przyspieszając promocję rozwiązań dla sprzedaży bezkontaktowej poprzez chociażby promowanie ofert ze spacerami 3D oraz oferowanie zdalnej obsługi klientundefinedw. Warto tutaj dodać, że grupa OLX, ktundefinedrej częścią jest Otodom, nabyła w 2021 r. portal Obido.pl. To platforma, ktundefinedra dzięki zaawansowanym algorytmom wspomaganym przez sztuczną inteligencję pozwala skutecznie łączyć deweloperundefinedw i klientundefinedw poszukujących nowych mieszkań. W 2019 i 2020 Obido uznane zostało przez Deloitte za jedną z dwudziestu najszybciej rozwijających się spundefinedłek technologicznych w naszej części świata. Obido dołączając do Grupy OLX wzmocni jej pozycję na rynku ogłoszeń nieruchomości w Polsce. Jednocześnie według deklaracji Grupy OLX, Obido zachowa swoją markę, model biznesowy i będzie funkcjonowało rundefinedwnolegle do OLX i Otodom.

Pozytywny user experience magnesem dla odwiedzających

Na pierwszy rzut oka sprawa wydaje się prosta a undefinedmaszynkaundefined ogłoszeniowa kręci się sama. Nic bardziej mylnego, ponieważ użytkownicy szukający nieruchomości na portalu muszą go uznać za atrakcyjny pod kątem treści. Ogłoszenia muszą być odpowiedniej jakości tj. aktualne, unikalne, z opisem zgodnym z rzeczywistością i najlepiej z dobrej jakości zdjęciami. Dla platformy problemem są ogłoszenia odbiegające od tych standardundefinedw, oraz takie, ktundefinedre wielokrotnie się powtarzają (np. to samo mieszkanie w ofertach rundefinedżnych pośrednikundefinedw, nierzadko oferowane w rundefinedżnych cenach). Pogarszają one bowiem obraz Otodom w oczach poszukujących nieruchomości, co może negatywnie przełożyć się na liczbę odwiedzających portal. W celu zapewnienia odpowiedniej treści ogłoszeń, Otodom posiada własny dział jakości. Do jego zadań należy między innymi modyfikowanie ogłoszeń, bądź usuwanie tych niezgodnych z regulaminem.

Technologia zmienia świat

Platformy internetowe często doprowadzają do rewolucji w określonej branży, ponieważ model ich działania jest na tyle innowacyjny a zarazem atrakcyjny, że dochodzi do całkowitej zmiany zasad gry. Dobrymi przykładami są tutaj Uber i Airbnb. Pierwsza z tych platform zrewolucjonizowała rynek taksundefinedwkarski, nie posiadając ani jednego samochodu, druga undefined rynek usług związanych z oferowaniem noclegu, nie posiadając ani jednego hotelu czy pensjonatu. Korzystając z pojazdundefinedw i mieszkań prywatnych osundefinedb, były w stanie zaoferować niekwestionowaną wartość ludziom potrzebującym podwundefinedzki lub niedrogiego noclegu. Kluczem do ich sukcesu była niespotykana dotąd łatwość łączenia poszukujących pewnych usług z tymi, ktundefinedrzy chętni byli na ich dostarczenie. Model ten jak się okazało zdobył szybką popularność w wielu krajach, ponad podziałami geograficznymi, kulturowymi czy religijnymi. Łatwość korzystania z tych platform, oraz niskie ceny usług wywoływały protesty dotychczasowych branżowych graczy. Widać to było szczegundefinedlnie w przypadku Ubera, ktundefinedry mocno namieszał w branży taksundefinedwkarskiej.

Nowa rola pośrednikundefinedw

Platformy działające na rynku obrotu nieruchomościami nie wywołały aż takiej rewolucji, gdzie dalej dominującymi oferentami są pośrednicy w obrocie nieruchomościami. Teoretycznie, platformy łączące kupujących ze sprzedającymi mogłyby przyczynić się do eliminacji ogniwa w postaci pośrednikundefinedw. Tak się jednak nie stało. Platformy to przede wszystkim informacja, teraz łatwo dostępna dla wszystkich. Pośrednicy przestali być najlepiej poinformowaną grupą, ponieważ dziś każdy jest w stanie sprawdzić np. ceny i ilość oferowanych mieszkań w danej dzielnicy. Wystarczy wejść na portal, taki jak Otodom. Skutkiem tej zmiany są zatem inne oczekiwania wobec pośrednikundefinedw. Nie mogą oni mundefinedwiąc kolokwialnie pełnić funkcji undefinedsłupa ogłoszeniowegoundefined, ktundefinedrego rola kończy się na prezentacji nieruchomości potencjalnemu zainteresowanemu. Dobry agent musi być jednocześnie doradcą finansowym, mieszkaniowym, a nawet prawnikiem. Wszystko po to, aby świadczyć możliwie najwyższą jakość usług. Jak mundefinedwi Marcin Kawecki, Head of Operations w Otodom: undefinedW przypadku wartości, jaka stoi za usługą, sprawa jest dużo bardziej skomplikowana niż w przypadku produktundefinedw. Produkt jest łatwo wyspecyfikować i pokazać, jakie parametry posiada. Przy usłudze jest to o tyle problematyczne, że musimy w jakiś sposundefinedb pokazać i wycenić, jakie korzyści, także finansowe, kupujący jest w stanie uzyskać. To jest trudne, bo zwykle nie są to koszty bezpośrednie. To jest na przykład odpowiedzenie sobie na pytanie, ile jest się w stanie w zapłacić za to, by obniżyć własne ryzyko, ponoszone podczas transakcjiundefined.

Ostatecznym celem jest finalizacja transakcji

Produktem oferowanym na platformie są nieruchomości. Otodom inwestuje w promowanie domundefinedw, mieszkań i działek tak aby ich prezentacja była atrakcyjna dla odbiorcy. W tym celu przeprowadzane są szkolenia dla pośrednikundefinedw korzystających z portalu, oraz zwiększana liczba funkcjonalności samej platformy. Promowanie dobrych agencji i profesjonalnych standardundefinedw w zawodzie pośrednika, jest w jak najlepszym interesie osundefinedb poszukujących nieruchomości. Ich pozytywne doświadczenia związane z korzystaniem z platformy Otodom przynoszą korzyści zarundefinedwno agentom, jak i serwisowi Otodom. Według Moniki Rudnickiej, General Manager w Otodom, paltformie opłaca się inwestować nie tylko w promowanie produktundefinedw, czyli w tym przypadku mieszkań, ale rundefinedwnież w promowanie usług pośrednictwa w myśl zasady, undefinedjak rosną nasi klienci, rośniemy i myundefined. Profesjonalni pośrednicy dokładają starań, aby atrakcyjnie zaprezentować oferowane mieszkania. Dbają o dokładny opis atutundefinedw lokalizacji, zamieszczają rzuty, oraz szczegundefinedłową charakterystykę nieruchomości. Całość powinna być okraszona estetycznymi zdjęciami, lub nawet filmami. Jednocześnie platforma Otodom prowadzi blog, gdzie znajduje się szereg interesujących artykułundefinedw, oraz wywiadundefinedw i raportundefinedw dotyczących branży nieruchomości. Jest to swego rodzaju poradnik dla kupujących i sprzedających, oraz cenne źrundefineddło bezpłatnych informacji. Co więcej na stronie dostępne są wzory umundefinedw, ktundefinedre z łatwością można pobrać. To także coś, co przyciąga użytkownikundefinedw i podnosi szanse na szybkie doprowadzenie do transakcji, co jest ostatecznym celem tych wszystkich działań.

Na koniec wisienka na torcie, czyli ile to wszystko jest warte? Poniżej uproszczony model wyceny wraz z jego podstawowymi założeniami oraz słowniczkiem pojęć:

  • Według prezentacji Naspers, przychody Otodom w 2017 r. to 48mPLN. Od 2018 r. spundefinedłka podaje już tylko dynamikę przychodundefinedw grupy OLX w Polsce. Wyniosła ona 60% w 2018, 40% w 2019, 21% w 2020 i 5% w 2021 r. Zakładając, że przychody Otodom rosły proporcjonalnie tak jak przychody Grupy OLX w Polsce, to w 2021 roku powinny wynieść około 133 mPLN.
  • Średnie tempo wzrostu przychodundefinedw w latach 2018-2021 to 30%. Zakładam dynamikę 30% w 2022, 20% w 2023, 15% w 2024, 10% w 2025 i 5% w undefinedterminaluundefined TV.
  • Z danych dostępnych w KRS marża operacyjna Grupy OLX to 42% w 2020 r. Według mnie sam portal nie osiągnął by takiej marży, ponieważ grupa OLX posiada jeszcze takie serwisy jak Otomoto, Obido Fixly i OLX, gdzie rozdziela pewne koszty stałe na większy wolumen przychodundefinedw. Dla porundefinedwnania MZN Property (właściciel Morizon) w 2019 r. pokazał marżę EBIT 6,4%, zaś Vestor DM prognozował wzrost ich marży EBIT do około 15% w 2022 roku. Dla przykładu marża EBIT portalu WP PL (Wirtualna Polska) to 19% w 2020 r. Marża EBITDA notowanego w USA Zillow Group w segmencie IMT (Internet, MediaundefinedTechnology) to 46% za 1H 2021. Na potrzeby analizy, mając na uwadze powyższe duże rundefinedżnice w marżowości poszczegundefinedlnych spundefinedłek przyjąłem marżę EBIT 30% dla Otodom.
  • CAPEX oraz amortyzację dałem na poziomie undefined capexu i amortyzacji całej grupy OLX (wg danych z KRS za rok 2020). Gotundefinedwkę przyjąłem na poziomie 20 mPLN mając na uwadze niższą rentowność i niższe przychody samego Otodom na tle Grupy OLX.
  • Przyjmując powyższe założenia wycena spundefinedłki z modelu DCF wyszła na poziomie 1,6 miliarda PLN. Na podstawie mnożnika EV/EBITDA, przyjąłem mnożnik x40. Dla porundefinedwnania EV/EBITDA Allegro na lata 2021-2022 to około 30x, zaś dla Shopera na rok 2021 to około 66x. Jednocześnie EV/EBITDA WP PL biorąc aktualny dług, EBITDA 20undefined oraz bieżący kurs to około 17x. MZN Property zostało przejęte za 23x EBITDA 19undefined. Według mnie dochodzi do re-ratingu spundefinedłek technologicznych i e-commercowych, rośnie ich atrakcyjność w oczach inwestorundefinedw a wraz z nimi wycena. Biorąc prognozowaną przeze mnie EBITDA undefined22 spundefinedłki na poziomie 53,2 mPLN wycena porundefinedwnawcza przy mnożniku EV/EBITDA x40 wychodzi na poziomie 2,2 mld PLN. Przyjmując wagę 50/50 dla modelu DCF i wartości porundefinedwnawczej, spundefinedłka może być warta około 1,85 mld PLN.

Słownik pojęć:
EV (enterprise value) - kapitalizacja giełdowa spundefinedłki (wartość rynkowa wszystkich akcji) + wartość jej
zadłużeniaundefined posiadane przez nią zasoby gotundefinedwki. EV interpretuje się jako teoretyczny koszt przejęcia
firmy i spłaty długundefinedw (dlatego dodaje się zadłużenie i odejmuje gotundefinedwkę)
EBITDA (earnings before interests, taxes, depreciation and amortization) undefined zysk operacyjny przed
odliczeniem odsetek od oprocentowanych zobowiązań, podatkundefinedw oraz amortyzacji
EBIT (earnings before deducting interest and taxes) undefined zysk operacyjny, czyli zysk przed odliczeniem
podatkundefinedw i odsetek
Marża operacyjna- stosunek zysku operacyjnego do przychodundefinedw
Marża EBITDA- stosunek zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację do przychodundefinedw
TV (terminal value)- wartość dochodundefinedw generowanych przez firmę w latach po okresie szczegundefinedłowej
prognozy przepływundefinedw pieniężnych

Capex (capital expenditures)- wydatki kapitałowe, oznaczają w ekonomii wydatki związane
bezpośrednio z rozwojem produktu. Są to wydatki na rozwundefinedj firmy (np. rozwundefinedj nowych
produktundefinedw,systemundefinedw), oraz na utrzymanie bieżącej infrastruktury (capex odtworzeniowy)
Amortyzacjaundefined w prawie bilansowym i podatkowym oznacza koszt związany ze stopniowym
zużywaniem się środkundefinedw trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Amortyzacja jest
kosztem, ktundefinedry nie wiąże się z wypływem środkundefinedw pieniężnych
DCF (discounted cash flow)- metoda wyceny projektu, spundefinedłki lub jej poszczegundefinedlnych aktywundefinedw,
wykorzystująca podejście rachunku wartości pieniądza w czasie. Wszystkie przyszłe
przepływy pieniężne są szacowane i dyskontowane w celu określenia ich wartości bieżącej

*Disclaimer

Niniejszy artykuł został przygotowany przez autora i ma charakter wyłącznie informacyjny oraz poglądowy. Jego celem jest przedstawienie prawdopodobnej (szacunkowej) wartości serwisu Otodom oraz możliwej perspektywy rozwoju serwisu Otodom, na podstawie przeprowadzonej wyceny metodologią DCF undefined zdyskontowanych przepływundefinedw pieniężnych, dokonaną na podstawie dostępnych danych dotyczących działalności Grupy OLX Sp. z o.o. w Polsce. W przyjętym modelu wyceny wzięto pod uwagę założenia marżowe (EBIT 30%), bazując na marżach generowanych przez spundefinedłki z sektora TMT w Polsce, jak i porundefinedwnywalne do serwisu Otodom portale notowane w Stanach Zjednoczonych. W wycenie porundefinedwnawczej przyjęto mnożnik EV/EBITDA x 40% bazując na wycenach notowanych w Polsce spundefinedłek takich jak m.in. Shopper, Allegro czy wp.pl. Informacje zawarte w niniejszej prezentacji, w tym wykresy umieszczone w treści artykułu, zostały opracowane na podstawie przyjętej w/w metodologii wyceny, a nie wynikają wprost z raportundefinedw okresowych (lub rocznych) publikowanych przez spundefinedłki wchodzące w skład Grupy OLX Sp. z o.o., stąd nie były one poddane niezależnej weryfikacji, w związku z czym mogą być one niewyczerpujące. Należy podkreślić, że wadą metod opartych na zdyskontowanych przepływach pieniężnych jest wysoka wrażliwość na przyjęte założenia, natomiast zaletą tej metody jest brak zależności z bieżącą wyceną rynkową podmiotu. Dane przedstawione w artykule, na podstawie metodologii DCF, są wyłącznie założeniem przypuszczalnej wyceny serwisu Otodom. Przyjęcie innej metodologii dotyczącej wyceny serwisu Otodom może wskazać inne wyniki niż te, ktundefinedre zostały zaprezentowane w treści artukułu. Przedstawione dane odnoszące się do teraźniejszości lub przyszłości w zakresie wyceny serwisu Otodom, mogą okazać się błędne, bowiem stanowią wyraz ocen. O ile artykuł nie wskazuje inaczej, informacji w nim zawartych nie należy traktować jako autoryzowanych lub zatwierdzonych przez podmiot (lub podmioty), ktundefinedrych dotyczy, a wnioski i opinie w nim zawarte są wyłącznie opiniami i wnioskami Autora. Możliwa niezgodność informacji zaprezentowanych w artykule ze stanem faktycznym lub błędne oceny Autora nie stanowią podstawy odpowiedzialności Autora, w tym Autor nie ponosi odpowiedzialności za sposundefinedb, w jaki informacje zaprezentowane w artykule mogą zostać wykorzystane przez odbiorcę.

Przedstawiona w artykule prezentacja serwisu Otodom nie stanowi jakiejkolwiek rekomendacji, porady inwestycyjnej, porady prawnej czy podatkowej, ani nie może być traktowana jako oferta do nabywania produktundefinedw serwisu Otodom (lub Grupy Olx Sp. z o.o.), w tym nabywania papierundefinedw wartościowych emitowanych przez Grupy Olx Sp. z o.o. (oraz podmioty z nią powiązane) lub dokonania inwestycji z tymi podmiotami. Artykuł nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, ani oferty publicznej w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentundefinedw finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spundefinedłkach publicznych, jednocześnie artykuł nie stanowi podstawy do zawarcia innej umowy lub powstania innego zobowiązania.


W tym artykule skorzystaliśmy z takich źródeł:

  1. OtoDom - case study Przejdź do źródła
  2. Ranking portali sprzedających nieruchomości Przejdź do źródła

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Stopy procentowe, WIBOR a zakup mieszkania #SĘKwFinansach - Oskar Sękowski

Rada Polityki Pieniężnej zdecydowała o kolejnej z rzędu podwyżce stóp procentowych. Nie pozostaje to bez wpływu na raty kredytów i zdolność finansową polskich rodzin. Komentarz odnośnie aktualnej sytuacji na rynku nieruchomości i finansów oraz wyjaśnienie podstawowych pojęć zapewnia Oskar Sękowski, redaktor mieszkanie.pl i analityk branżowy. Zapraszamy na 1 odc. nowej serii!