Ogromna mandarynka i inne zjawiska pogodowe, czyli zaskakująca kampania świąteczna IKEA

Kara z nieba za marnowanie jedzenia. Zobacz zabawny spot w duchu #zerowaste

IKEA spot świąteczny. Wielka mandarynka

Okres świąt kojarzy nam się nie tylko z chwilami spędzanymi z rodziną, ale również pysznymi daniami, które goszczą na naszym stole. Często w nadmiarze. Ten moment w roku wcale nie musi jednak oznaczać nadmiernej konsumpcji i masowego wyrzucania jedzenia z „poświątecznych” talerzy. IKEA w swojej kampanii w sugestywny sposób zachęca do podejmowania bardziej świadomych wyborów i lepszego gospodarowania żywnością podczas Świąt Bożego Narodzenia.

Film IKEA wyreżyserowany przez Ilyę Naishuller opowiada historię chłopca, bawiącego się w zimowy dzień na śniegu (choć na białe święta raczej nie ma szans), w tle rozbrzmiewa świąteczna muzyka. Potem sprawy przybierają niespodziewany obrót. Z nieba zaczynają spadać potrawy i produkty spożywcze w gigantycznych rozmiarach. Monstrualna mandarynka zaczyna toczyć się na naszego bohatera... Co dzieje się dalej, zobaczcie sami. Film, choć z happy endem jest nakręcony ku przestrodze.

Każdego roku w Polsce marnuje się aż 9 mln ton jedzenia. W okresie świątecznym marnujemy najwięcej. Ponad połowa z nas wyznaje, że wyrzuca głównie żywność gotową oraz niespożyte posiłki. Można temu zapobiegać poprzez rozsądne kupowanie i odpowiednie przechowywanie niezjedzonych produktów spożywczych i potraw.

Wierzymy, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy ludzi do bardziej świadomego i rozważnego zastawiania świątecznych stołów i lepszego zaplanowania, jak poradzić sobie z tym, co na nich pozostaje

– mówi Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.

Świąteczna kampania wpisuje się w misję, którą szwedzka sieć już od kilku lat kieruje się w swoich działaniach. Marka chce inspirować swoich klientów do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia. Proponuje w swojej ofercie produkty umożliwiające racjonalne gospodarowanie jedzeniem, m.in. pojemniki pozwalające dłużej przechowywać pozostałości w lodówce. Dodatkowo IKEA od kilku lat szuka sposobów na ograniczenie marnowania żywności w swoich sklepach, między innymi przez program Food Waste Watcher. Jest to globalna inicjatywa Grupy IKEA mająca na celu redukcję odpadów żywnościowych na etapie przygotowania posiłków dla klientów. Od początku wprowadzenia systemu w 2017 roku udało się uratować 236 000 kg żywności, co daje łącznie 600 000 posiłków.

Tym, którzy nie wiedzą, co mogliby zrobić, aby być bardziej przyjaznym środowisku, z pomocą przyjdzie także aplikacja IKEA Better Living (do pobrania na iOS i Android). Podpowiada ona proste, codzienne czynności, które wspierają prowadzenie zrównoważonego życia w domu, takie jak wyłączanie monitora, branie krótszego prysznica czy naturalne suszenie prania. Lista obejmuje w sumie ponad 70 aktywności – do każdej dołączona jest informacja o korzyściach, jakie przynosi dla środowiska i naszego portfela. Aplikacja pozwala obserwować efekty swoich działań oraz współzawodniczyć z innymi o osiągnięcie najlepszego rezultatu.

Spot można obejrzeć pod tym linkiem:

https://www.ikea.com/pl/pl/campaigns/niech-w-ten-swiateczny-czas-jedzenie-sie-nie-marnuje-pubccd7edc0

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

500 sekund o rynku nieruchomości #3 – luty 2021

O kredytach hipotecznych, większej dostępności finansowania zakupu mieszkań! O wyprowadzce poza miasto i o ekologii na mieszkanie.pl Świat nieruchomości w podsumowaniu miesięcznym, wspólnie z Fiat