Ogromna mandarynka i inne zjawiska pogodowe, czyli zaskakująca kampania świąteczna IKEA

Kara z nieba za marnowanie jedzenia. Zobacz zabawny spot w duchu #zerowaste

IKEA spot świąteczny. Wielka mandarynka

Okres świąt kojarzy nam się nie tylko z chwilami spędzanymi z rodziną, ale rundefinedwnież pysznymi daniami, ktundefinedre goszczą na naszym stole. Często w nadmiarze. Ten moment w roku wcale nie musi jednak oznaczać nadmiernej konsumpcji i masowego wyrzucania jedzenia z undefinedpoświątecznychundefined talerzy. IKEA w swojej kampanii w sugestywny sposundefinedb zachęca do podejmowania bardziej świadomych wyborundefinedw i lepszego gospodarowania żywnością podczas Świąt Bożego Narodzenia.

Film IKEA wyreżyserowany przez Ilyę Naishuller opowiada historię chłopca, bawiącego się w zimowy dzień na śniegu (choć na białe święta raczej nie ma szans), w tle rozbrzmiewa świąteczna muzyka. Potem sprawy przybierają niespodziewany obrundefinedt. Z nieba zaczynają spadać potrawy i produkty spożywcze w gigantycznych rozmiarach. Monstrualna mandarynka zaczyna toczyć się na naszego bohatera... Co dzieje się dalej, zobaczcie sami. Film, choć z happy endem jest nakręcony ku przestrodze.

Każdego roku w Polsce marnuje się aż 9 mln ton jedzenia. W okresie świątecznym marnujemy najwięcej. Ponad połowa z nas wyznaje, że wyrzuca głundefinedwnie żywność gotową oraz niespożyte posiłki. Można temu zapobiegać poprzez rozsądne kupowanie i odpowiednie przechowywanie niezjedzonych produktundefinedw spożywczych i potraw.

Wierzymy, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy ludzi do bardziej świadomego i rozważnego zastawiania świątecznych stołundefinedw i lepszego zaplanowania, jak poradzić sobie z tym, co na nich pozostaje

undefined mundefinedwi Agata Czachundefinedrska, Dyrektorka ds. Zrundefinedwnoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.

Świąteczna kampania wpisuje się w misję, ktundefinedrą szwedzka sieć już od kilku lat kieruje się w swoich działaniach. Marka chce inspirować swoich klientundefinedw do prowadzenia bardziej zrundefinedwnoważonego życia. Proponuje w swojej ofercie produkty umożliwiające racjonalne gospodarowanie jedzeniem, m.in. pojemniki pozwalające dłużej przechowywać pozostałości w lodundefinedwce. Dodatkowo IKEA od kilku lat szuka sposobundefinedw na ograniczenie marnowania żywności w swoich sklepach, między innymi przez program Food Waste Watcher. Jest to globalna inicjatywa Grupy IKEA mająca na celu redukcję odpadundefinedw żywnościowych na etapie przygotowania posiłkundefinedw dla klientundefinedw. Od początku wprowadzenia systemu w 2017 roku udało się uratować 236 000 kg żywności, co daje łącznie 600 000 posiłkundefinedw.

Tym, ktundefinedrzy nie wiedzą, co mogliby zrobić, aby być bardziej przyjaznym środowisku, z pomocą przyjdzie także aplikacja IKEA Better Living (do pobrania na iOS i Android). Podpowiada ona proste, codzienne czynności, ktundefinedre wspierają prowadzenie zrundefinedwnoważonego życia w domu, takie jak wyłączanie monitora, branie krundefinedtszego prysznica czy naturalne suszenie prania. Lista obejmuje w sumie ponad 70 aktywności undefined do każdej dołączona jest informacja o korzyściach, jakie przynosi dla środowiska i naszego portfela. Aplikacja pozwala obserwować efekty swoich działań oraz wspundefinedłzawodniczyć z innymi o osiągnięcie najlepszego rezultatu.

Spot można obejrzeć pod tym linkiem:

https://www.ikea.com/pl/pl/campaigns/niech-w-ten-swiateczny-czas-jedzenie-sie-nie-marnuje-pubccd7edc0

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Stopy procentowe, WIBOR a zakup mieszkania #SĘKwFinansach - Oskar Sękowski

Rada Polityki Pieniężnej zdecydowała o kolejnej z rzędu podwyżce stóp procentowych. Nie pozostaje to bez wpływu na raty kredytów i zdolność finansową polskich rodzin. Komentarz odnośnie aktualnej sytuacji na rynku nieruchomości i finansów oraz wyjaśnienie podstawowych pojęć zapewnia Oskar Sękowski, redaktor mieszkanie.pl i analityk branżowy. Zapraszamy na 1 odc. nowej serii!