Globalne marki zaczynają dostrzegać fakt, że dzisiaj należy postrzegać odpady jako nowe surowce. Jedną z marek otwartych na ideę recyklingu jest IKEA. undefinedTo, co dla jednych jest niepotrzebnym odpadem, dla IKEA okazuje się wartościowym surowcem do wytwarzania produktundefinedw firmyundefined undefined czytamy w komunikacie marki. Szwedzka sieć stale poszerza zakres i sposoby wykorzystywania odpadundefinedw, stosując je obecnie do produkcji frontundefinedw kuchennych, jak i drobnych akcesoriundefinedw. Do 2030 roku IKEA zobowiązała się produkować swundefinedj asortyment z odnawialnych lub przetworzonych surowcundefinedw i korzystać wyłącznie z energii odnawialnej.
Wybundefinedr surowcundefinedw i materiałundefinedw, tak aby miały jak najmniejszy wpływ na zasoby naszej planety, jest kluczowym elementem demokratycznego wzornictwa IKEA. Demokratyczne podejście do procesu projektowania zakłada, że przy opracowywaniu i ocenie nowych produktundefinedw firma bierze pod uwagę pięć kryteriundefinedw, są nimi forma, funkcja, jakość, cena oraz właśnie pozytywny wpływ na ludzi, środowisko i zasoby planety.
Dlatego też w asortymencie IKEA znajdziemy coraz więcej produktundefinedw wytworzonych z odpadundefinedw. W efekcie przetworzone butelki PET, skrawki materiałundefinedw i inne resztki produkcyjne zmieniają się w pełni funkcjonalne produkty o wysokiej jakości i atrakcyjnym designie. Jednym z nich jest kuchnia KUGNSBACKA.
Przeczytaj także: Nawundefinedz ze smogu, beton z CO2, cenne kruszce i żyzna gleba z odpadundefinedw poprzemysłowych... Czy zanieczyszczenia to nowe zasoby?
Kuchnia z recyklingu
Nowoczesne czarne matowe fronty kuchenne z serii KUGNSBACKA powstały częściowo z butelek PET. We wspundefinedłpracy z jednym z dostawcundefinedw projektanci IKEA opracowali sposundefinedb na przetwarzanie butelek w folię plastikową, w ktundefinedrą następnie owinęli płytę wiundefinedrową wykonaną z drewna, także pochodzącego z recyklingu. W ten sposundefinedb zużyte plastikowe butelki - i to w dużej ilości - wykorzystano do stworzenia nowego produktu - trwałego i o wysokiej jakości, co firma podkreśla udzielając na kuchnię KUNGSBACKA 25-letniej gwarancji.
Czarne kuchnie nie wychodzą z mody. Zobacz najnowsze trendy w aranżacji kuchni
Wycieraczka z butelek
Innym produktem powstałym aż w 90% z butelek PET jest wycieraczka KRISTRUP. Prosta, trwała i dostępna w bardzo atrakcyjnej cenie.
Dywan ze skrawkundefinedw
Innym bohaterem kampanii jest dywan TundefinedNUM. Do produkcji dywanu IKEA wykorzystuje skrawki materiałundefinedw - odpady bawełny powstające przy produkcji tekstyliundefinedw.
Butelka w owczej skundefinedrze
Odpady w IKEA mogą znaleźć naprawdę niezwykłe zastosowanie. O ile niewielu zdziwi fakt, że plastikowe pojemniki KUGGIS zrobione są tworzywa pochodzącego z recyklingu, a papierowe pudełka PAPPIS z przetworzonego ponownie papieru, o tyle dywanik TOFTLUND może zaskakiwać. Na pierwszy, a nawet drugi rzut oka wygląda jakby był zrobiony z owczej skundefinedry, a przy tym jest miękki, ciepły i przytulny. Tymczasem, zaglądając do karty produktu, przekonamy się, że wykonano go z przetworzonych butelek PET. Ekologiczna undefinedowcza skundefinedraundefined doskonale pasuje np. do wnętrza w stylu boho.
Produkty z ekologicznej serii IKEA wraz z odpadami, ktundefinedre posłużyły do ich wytworzenia można było obejrzeć w gablotach reklamowych umieszczonych w przestrzeni miejskiej Szczecina, m.in. na przystankach autobusowych. Akcja promowała otwarcie nowego sklepu IKEA w Szczecinie.
Przeczytaj rundefinedwnież: Jak wygląda mieszkanie przyszłości? W Szczecinie powstał Dom Jutra IKEA
Odpady zakorzenione w strategii
Przyjęta w 2012 roku strategia zrundefinedwnoważonego rozwoju People undefined Planet Positive zakłada, że do 2030 roku wszystkie materiały stosowane w produktach IKEA będą odnawialne lub pochodzące z recyklingu. Dzięki wykorzystaniu odpadundefinedw firma zużywa mniej nowych surowcundefinedw i zmniejsza swundefinedj wpływ na środowisko.
Zdjęcia: materiały prasowe IKEA
Może Cię rundefinedwnież zainteresować: Drugie życie naszych rzeczy. Jak marki wspierają recykling