Sielskie życie na każdą kieszeń. Nowy dom od MUJI. W Japonii można go kupić w sklepie.

Mini dom w stylu nowoczesnej wiejskiej chaty, odzwierciedlający minimalistyczny styl życia blisko natury. To najnowsza propozycja dostępnej w Polsce marki MUJI, znanej z funkcjonalnego, neutralnego designu. Jak wygląda z bliska? Zaglądamy do środka.


O czym przeczytasz?

dom MUJI Yo no le

MUJI, czyli no name. Filozofia marki

Firma MUJI została założona w 1980 r. w Japonii. Dzisiaj ma sieć 700 sklepundefinedw na 4 kontynentach. Oferuje w nich produkty wyposażenia wnętrz, odzież, żywność, a od 2004 r. także domy. Słowo MUJI w języku japońskim oznacza undefinedniemarkoweundefined. Nazwa oddaje filozofię marki, ktundefinedra opiera się na racjonalizacji, zarundefinedwno procesundefinedw produkcyjnych, jak i tych zakupowych. W kwestii produkcji MUJI kładzie nacisk na trzy aspekty: dobundefinedr materiałundefinedw, usprawnianie procesundefinedw oraz upraszczanie opakowań. Produkty mają być jak najprostsze, jednak nie chodzi jedynie o minimalistyczną stylistykę. Tworzone są zgodnie z zasadą undefinedpustego naczyniaundefined, ktundefinedre użytkownik wypełni własną osobowością. Chodzi o anonimowość i uniwersalność, ktundefinedra będzie undefinedtrafiała w odczucia i myśliundefined wszystkich ludzi. Kolejnym ważnym hasłem jest oszczędność. MUJI jest zorientowane na naturę, liczy się więc oszczędność zasobundefinedw, a także to, by produkty były przystępne cenowo. Jak czytamy, MUJI nie tworzy swoich produktundefinedw, by wywołać silną potrzebę ich natychmiastowego posiadania. Nie pragnie wywołać u klientundefinedw silnych emocji prowadzących do karmiących egoizm, impulsywnych zakupundefinedw, jak czynią to produkty undefinednadmiernie upiększoneundefined. Chodzi bardziej o racjonalną decyzję zakupu tego, co undefinedwystarczy miećundefined. Odsuwając nadmierne pożądanie przedmiotundefinedw i przesyt osiągniemy wg założycieli japońskiej marki, satysfakcję i spokundefinedj prowadzące do bardziej harmonijnego życia.

Dom MUJI 2019

Domy jak puste pudełka. Idea architektury dla każdego

Wszystkie swoje zasady MUJI stosuje rundefinedwnież w produkcji domundefinedw. W ciągu 15 lat powstały już 4 rundefinedżne modele. W 2004 r. firma stworzyła Ki no le (The Tree House), następnie, w 2008 roku, powstał Mado no le (Window House), a w 2010 Tato no le (Vertical House). Najnowszy z gotowych domundefinedw to undefinedYo no leundefined został zaprezentowany w 2019 r. W międzyczasie marka stworzyła rundefinedwnież prototyp mikro apartamentundefinedw undefined wspundefinedlnej przestrzeni mieszkaniowej dla mieszkańcundefinedw metropolii, a także otworzyła własne hotele urządzone zgodnie ze swoją filozofią. Domy MUJI produkowane są z prefabrykatundefinedw, w związku z tym ich budowa jest bardzo szybka. Dzięki niewielkim rozmiarom i ekonomicznym materiałom domy MUJI mają być dostępne dla każdego. Podobnie jak inne swoje produkty MUJI tworzy domy, ktundefinedre są minimalistycznym, funkcjonalnym undefinedpustym pudełkiemundefined. Mocna konstrukcja nie wymaga stawiania ścian wewnętrznych, co umożliwia zachowanie maksymalnie otwartej przestrzeni wewnątrz domu. W założeniu domy MUJI mają starczać jednej rodzinie na wiele lat, dostosowując się elastycznie do jej zmieniających się potrzeb.

Yo no le House MUJI

Yo no le MUJI. Dom, w ktundefinedrym poczujesz harmonię.

Yo no le to pierwszy dom MUJI, ktundefinedry nie jest zaprojektowany jako element przestrzeni miejskiej. Nowy budynek został stworzony z myślą o naturalnym otoczeniu. Projekt umożliwia otwarcie domu na naturę i wtopienie go w otoczenie. Przestronny taras stanowi 15% powierzchni całego domu, ktundefinedry zgodnie z ideą marki jest kompaktowy i liczy niecałe 80 m2. W drewnianą platformę wbudowano miejsce do siedzenia przy zewnętrznym palenisku lub pod uprawę niewielkiego ogrundefineddka. Yo no le to Hiraya, czyli undefinedpłaski domundefined jednopoziomowy o otwartym planie. W domu pokazowym osobne pomieszczenia stanowią jedynie łazienka i toaleta. Sypialnia/gabinet znajduje się za rozsuwaną ścianką. We wspundefinedlnej przestrzeni zaaranżowano salon, kuchnię oraz jadalnię. Stundefinedł dzięki kundefinedłkom może stać zarundefinedwno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wnętrze wyposażono oczywiście sprzętami MUJI. Dom jest kwintesencją minimalistycznego podejścia do projektowania oraz stylu życia skupionego wyłącznie na prawdziwych potrzebach, wyrażonego hasłem less is more. Kupno domu MUJI jest w założeniu ekonomicznym rozwiązaniem. Yo no le kosztuje od 160 tys. USD, czyli w przeliczeniu ok. 600 tys. zł. Niestety jest dostępny tylko na terenie Japonii.

wnętrze domu yo no le Muji

Źrundefineddło zdjęć: https://hypebae.com/

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Stopy procentowe, WIBOR a zakup mieszkania #SĘKwFinansach - Oskar Sękowski

Rada Polityki Pieniężnej zdecydowała o kolejnej z rzędu podwyżce stóp procentowych. Nie pozostaje to bez wpływu na raty kredytów i zdolność finansową polskich rodzin. Komentarz odnośnie aktualnej sytuacji na rynku nieruchomości i finansów oraz wyjaśnienie podstawowych pojęć zapewnia Oskar Sękowski, redaktor mieszkanie.pl i analityk branżowy. Zapraszamy na 1 odc. nowej serii!